جواد مهدی‌نیا 321 0 کامنت 1401/3/28

آمارهای مفید و تاثیر گذار در سئو (بخش 4)

آمارهای مربوط به جستجوهای محلی منطقه‌ای، عبارات پر تکرار در جستجوی گوگل، اطلاعات مربوط به سرچ موبایل و اهمیت موبایل‌دوست بودن در این بخش ارائه شده است

آمارهای مهم سئو

آمارهای و اطلاعات مهم سئو برای سئوکارها

تاکنون در سه بخش آمارها و اطلاعات مفید و سودمند سئو که می‌تواند کمک قابل توجهی به سئو‌کاران برای افزایش بازدهی سایتشان کند را ارائه کردیم. اگر دغدغه شما افزایش رنکینگ یا رتبه شما در نتایج SERP یا همان نتایج نشان داده شده در صفحه نمایش موتور جستجو (گوگل) است، باید با این اطلاعات به حد کافی آشنا باشید تا بتوانید به اهدافتان از طراحی سایت دست یابید. لازم به ذکر است که این آمارها بر اساس آخرین اطلاعات دریافت شده در ژوئن 2022 نوشته شده است.

برای اینکه به که در اینجا به تکمیل آن می‌پردازیم، دست پیدا کنید، میتوانید روی لینک آن کلیک کنید. تا انتهای مقاله سوم درباره 15 مورد از آمارهای سئو بحث کردیم و راهنمایی‌های لازم را هم انجام دادیم تا بتوانید هرچه بهتر، استراتژی‌هایتان را به پیش ببرید. در اینجا و در تکمیل ادامه آن مطالب، تعداد دیگری از آنها را برای استفاده شما همراهان عزیز وبسایت نیوسان‌وب؛ مورد بحث و بررسی قرار خواهیم داد.

16- آمار مربوط به جستجوی تجارت و خدمات محلی و منطقه‌ای در جستجوی گوگل

همین ابتدا بگوییم که 46 درصد از کل آمارهای جستجوهای گوگل مربوط به خدمات و تجارت‌های محلی – منطقه‌ای یا اصطلاحا بومی هستند. این اطلاعات بر اساس یافته‌های حاصل از وبسایت seroundtable.com ارائه شده است. اگر یک کسب و کار یا تجارت آنلاین دارید که به یک منطقه مشخص اختصاص دارد، باید آن را برای آن منطقه به خوبی بهینه‌سازی کنید تا بتوانید در نتایج جستجو جایی داشته باشید. برای مثال فرض کنید که شما یک شرکت تعمیرات لوازم خانگی دارید که می‌خواهید مشتریان اطراف یا شهرتان را به سایتتان هدایت کنید؛ در این حالت باید بتوانید خدماتتان را برای همان شهر یا منطقه به شکل بهینه‌ای به مشتری‌ها در سایتتان ارائه کنید تا بتوانید بخشی از درصد بالای سرچ خدمات منطقه‌ای را جذب کنید و به کسب و کارتان رونق ببخشید.

17- جستجوی عبارات “بهترین” و “در حال حاضر”

بر اساس مقاله سایت thinkwithgoogle.com در سال 2019، نتایج جستجوی موبایلی عبارات “بهترین” و “در حال حاضر” حدود 125 درصد نسبت به دو سال قبل از آن رشد داشته‌اند. البته این عبارات انگلیسی و به شکل “Best” و “right now” بوده‌اند که باید در نتایج فارسی نیز معادل‌های مناسب برای جستجوهای رو به رشد را یافت. علاوه بر اینکه جستجوهای موبایلی در حال افزایش هستند، همچنین جستجو برای یافتن بهترین‌ها هم رو به رشد است. شما برای اینکه این موارد را در سایتتان لحاظ کنید، باید فکر کنید که چگونه از این عبارات می‌توانید مثلا برای یافتن لیستی از بهترین‌ها در استراتژی و کسب و کارتان تهیه کنید و آنها را در محتویات تولیدیتان منعکس کنید. برای مثال: بهترین استراتژی سئو در حال حاضر، بهترین درگاه پرداخت آنلاین، بهترین منبع آموزشی انگلیسی و  …

18- جستجوی عبارات “محل خرید” و “نزدیک به من”

بررسی دیگری از مقاله سایت thinkwithgoogle.com در سال 2019، نشان داده است که نتایج جستجوی موبایلی عبارت‌های “محل خرید” و “نزدیک به من” در حدود 200 درصد نسبت به دو سال قبل از آن رشد داشته‌اند. اگر کسب و کار تجاری یا ارائه خدماتتان به صورت محلی – منطقه‌ای است، این آمارها باید برای شما بسیار کلیدی تلقی شوند تا بتوانید با بهره‌گیری از آنها سایتتان را به شکل هرچه بیشتر و بهتر بهینه‌سازی کنید، به روز باشید، بدانید که چه چیز در بورس است و چه تمایلاتی از مشتری‌ها در حال تغییر است تا اینکه قادر باشید مشتری‌های بیشتری را به کسب و کارتان جذب کنید. مسلما اگر غیر از این باشد، شانسی برای دیده شده نخواهید داشت و بازدید کنندگان کمتری هم ب سایت شما مراجعه خواهند کرد.

19- چه تعداد از جستجوها به بازدید حضوری ختم می شوند؟

اگر کسب و کارتان موقعیت فیزیکی دارد، باید بدانید که حدود 76 درصد از جستجوهای موبایلی عبارت “نزدیک به من” یک روز به صورت حضوری به آنچه در نتابج جستجوی گوگل دست یافته‌اند، مراجعه کرده و از آنجا بازدید کرده‌اند. این نتایج بر اساس بررسی یک مقاله سایت thinkwithgoogle.com در سال 2016 ارائه شده است. این مساله همچنین اهمیت به روز نگه داشتن وبسایتتان را متناسب با کسب و کار فیزیکیتان به خوبی نشان می‌دهد. در نظر داشته باشید که در سایتتان مواردی وجود دارد که دیگر آن خدمات را ارائه نمی‌کنید؛ یا اینکه خدماتی را اکنون ارائه می‌دهید که در سایتتان به روزرسانی نشده است. این‌ها می‌توانند لطمات شدیدی به کسب و کارتان وارد کنند.

20- چه تعداد از خریداران ابتدا در گوگل سرچ می‌کنند؟

نتایج تحقیقات thinkwithgoogle.com در سال 2017 نشان داده است که حدود 53 درصد از خریداران آمریکایی، پیش از آنکه تصمیم بگیرند تا محصولی بخرند یا خیر، آن را قبلا در گوگل سرچ کرده‌اند.

آمار جستجو در گوگل قبل از خرید محصولخریداران دنیای کنونی، برای خرید ابتدا به اینترنت مراجعه می‌کنند. وقتی که شما سایتتان را برای جستجوهای آنها و همچنین موتور جستجوی گوگل، بهینه کرده باشید، با لینک سایتتان در نتایج جستجو مواجه می‌شوند؛ به آن مراجعه می‌کنند و در نهایت ممکن است از شما خرید کنند. به همین سادگی …

21- آمار سفارشات جستجوی ارگانیگ در آمریکا

نتایج تحقیق سایت businessinsider.com نشان داده‌اند که حدود 23.6 درصد از سفارشات تجارت الکترونیک در سال 2014، از طریق جستجوهای ارگانیک (جستجوی غیر پولی و طبیعی در گوگل) بوده است. اگر چه سایت‌هایی مثل دیجی‌کالا یا سایت‌های عرضه‌کننده مستقیم محصولات تولیدی خودشان، توانسته‌اند جای خوبی در بین مشتری‌ها بار کنند، اما شما همچنان با بهینه سازی سایتتان از نظر سئو (SEO)، می‌توانید شانستان را برای مراجعه مخاطبین فراوان دنیای اینترنت و در نهایت جذب مشتری افرایش دهید.

22- چه تعداد از جستجوهای گوگل از موبایل است؟

آمارها نشان می‌دهند که حدود 53 درصد از جستجوهای موتور جستجوی از طریق دستگاه‌های موبایل است. البته این آمار میانگین جهانی است که ممکن است برای کسب و کارهای مختلف تفاوت‌هایی داشته باشد. برای اینکه بفهمید بازدیدهای سایت شما بیشتر به چه شکل است، می‌توانید به ابزار تجزیه و تحلیل ترافیک گوگل آنالیتیکس (Google Analytics) مراجعه کنید. آمار روز افزون استفاده از وسایل موبایل برای جستجو نشانگر حائز اهمیت بودن موبایل دوست بودن سایت شما است. برای این منظور باید سایتتان واکنشگرا یا Responsive (ریسپانسیو) بوده و به خوبی با دستگاه‌های مختلف از دسکتاپ گرفته تا تب‌لت و گوشی‌های تلفن همراه سارگاز باشد.

23- پیش‌بینی کاربران اینترنت توسط موبایل در سال 2025

طبق پیش‌بینی سایت cnbc.com، تخمین زده می‌شود که حدود 73 دصد از کاربران اینترنت در سال 2025، تنها از طریق موبایل به اینترنت دسترسی خواهند داشت. با توجه به این تغییرات که نسبت به سیستم‌های سنتی دسکتاپ ایجاد شده است، از سال 2019 گوگل با سیاست mobile-first indexing، اهمیت نمایش موبایلی را در اولویت بیشتری نسبت به دسکتاپ قرار داده است. این تغییر سیاست با توجه به تغییر ذائقه و تکنولوژی و همچنین پیش‌بینی‌هایی که برای سال 2025 شده است، منطقی به نظر می‌رسد. شما هم بد نیست که اهمیت دستگاه‌های موبایل و تلفن همراه را بیش از پیش در نظر داشته باشید و  نسبت به بهینه‌سازی سایتتان برای دستگاه‌های موبایل اهمیت بسیار زیادی قائل شوید. برای بررسی اینکه صفحات سایت شما موبایل دوست هستند یا نه می‌توانید از ابزار Test Mobile Friendly گوگل استفاده کنید.

نتیجه‌گیری و جمع‌بندی

بخش چهارم از آمارهای سئو شامل نکات مهمی بود که اگر بخواهیم یک جمع‌بندی کنیم تا بتوانیم نتیجه‌گیری نهایی را انجام دهیم به صورت تیتروار آنها را در اینجا ذکر می کنیم. در این مقاله در ابتدا در خصوص آمارهای مربوط به جستجوی کسب‌ و کارها و خدمات محلی منطقه‌ای بحث کردیم و اهمیت آنها بسیار مشخص شد. در ادامه در خصوص جستجوهایی که کاربرها تمایل بیشتری برای سرچ آنها در موتور جستجوی گوگل دارند و در نهایت  با مراجعه حضوری برای خرید اقدام می‌کنند، نکات لازم را بیان کردیم. سپس اهمیت بهینه‌سازی سایت برای جستجوهای ارگانیک کاربران در گوگل و در نهایت اهمیت بسیار زیاد موبایل دوست یا واکنشگرا بودن وبسایت‌ها را هم ذکر کردیم و مطالب این بخش را به پایان رساندیم.

همراهان و مخاطبان نیوسان‌وب در نظر داشته باشید هنوز آمارهایی وجود دارد که می‌تواند به استراتژی‌های سئوی شما کمک کند و به زودی در بخش‌های بعدی آنها را ارائه خواهیم کرد. پس همچنان با ما همراه باشید و با ارائه نظرات سازنده خودتان در قسمت ثبت دیدگاه، به ما برای ارائه مقالات کامل‌تر کمک کنید.

لینک این مقاله را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را ثبت کنید

دیدگـاه مخاطبــان
نظری ثبت نشده است، شما اولین نفر باشید!